19 вересня в залі засідань Кам‘янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка відбулася презентація 14 випуска збірника наукових праць «Проблеми дидактики історії» на пошану доктора історичних наук, професора, ректора Сергія Копилова.
У збірнику розглянуто проблеми теорії та методології дидактики історії, викладання курсів вітчизняної та всесвітньої історії у закладах вищої освіти, а також окремі аспекти методики навчання історії у закладах загальної середньої освіти. Видання розраховане на науковців, педагогічних і науково-педагогічних працівників суспільно-гуманітарних дисциплін і здобувачів вищої освіти.
![]() |
![]() |
Модератор зустрічі – проректор з наукової роботи Світлана Миронова. Завдяки цьому виданню створюється відкритий дискусійний майданчик, де можна обговорювати нові наукові погляди. Світлана Петрівна зазначила, що збірник має особливу перспективу наукових інтерпретацій.
![]() |
![]() |
До слова запросили доктора історичних наук, професора, завідувача кафедри всесвітньої історії Валерія Степанкова як співавтора першої статті збірника щодо формування й розвитку особистості вченого-педагога та методологічних засад його навчально-методичного доробку. Валерій Степанович коротко окреслив основні біографічні відомості про Сергія Анатолійовича та важливу роль впливу сімейної аури, у якій зростав професор. Також акцентував увагу на набутті й вдосконаленні методологічного інструментарію творення навчально-методичних праць.
![]() |
![]() |
Кандидат історичних наук, доцент Іван Боровець представив основні тези статті, співавтором якої він є: «Шляхи до портрета професора Сергія Копилова: навчально-методичний та організаційно-дидактичний аспекти». Іван Іванович зазначив, що результати діяльності професора Сергія Копилова засвідчують його високий професіоналізм та неоціненний досвід, який він передає студентам й молодим колегам , і таким чином бере щонайактивнішу участь у формуванні нових поколінь висококваліфікованих кадрів у сфері освіти та наукових досліджень.
![]() |
![]() |
Продовжила зустріч кандидат педагогічних наук, доцент, керівник відділу наукової роботи Тетяна Франчук, яка проаналізувала і процитувала вступну статтю до збірника, виокремивши основні моменти, а також звернула увагу на теоретико-методологічні основи формули «навчання через дослідження», що є основою формування індивідуальної освітньої траєкторії майбутнього вчителя історії.
Про інформаційний потенціал поштових листівок під час вивчення історії Першої світової війни розповіла кандидат історичних наук, доцент кафедри образотворчого мистецтва і декоративно-прикладного мистецтва та реставрації творів мистецтва, директор музею історії університету Ірина Паур. Доповідач акцентувала увагу на візуальних образах ілюстрованих поштових листівок як джерела вивчення історії.
![]() |
![]() |
Кандидат історичних наук, заступник директора з виховної роботи, вчитель історії в Дунаєвецькому ліцеї №1 Дунаєвецької міської ради Хмельницької області Олена Леміжанська поділилася своїми дослідженнями щодо можливостей використання штучного інтелекту для мотивування учнів вивчати історію.
Слово мав ректор університету, доктор історичних наук, професор Сергій Копилов. У своєму виступі він акцентував увагу на змісті шкільної історичної освіти задля формування громадянської компетентності як основного складника становлення свідомого громадянина.
![]() |
![]() |
![]() |
Про те, як працювати зі студентами, зокрема, проблемний метод у викладанні курсу «Історія середніх віків» в ЗВО висвітлив кандидат історичних наук , старший викладач кафедри всесвітньої історії Олександр Юга.
Кандидат історичних наук, доцент кафедри всесвітньої історії, перший проректор Володимир Дубінський систематизував та узагальнив усю інформацію, подякував авторам і зазначив, що збірник має особливий статус та є актуальним і конкурентноздантним виданням.
![]() |
![]() |
Учасники заходу дійшли висновку щодо перспективності продовження дослідження проблем дидактики історії та наукових дискусій.